Studiozoe
Image default
Aanbiedingen

SEO’s kast: hoe verlies je geen positie bij het overzetten van een site naar een nieuw CMS?

Weinig mensen die in SEO werken, slagen erin niet in een situatie terecht te komen – de teruggetrokken bron wordt overgebracht naar een andere motor. Het verliezen van de verdiende posities en het verkeer is in dit geval eenvoudig. Dit is een buitengewoon onaangename combinatie van omstandigheden, en het zal niet mogelijk zijn om deze met succes te overleven zonder inspanningen te leveren. Want hoe superprofessioneel het transferteam ook is, controle is in alle stadia vereist, en met wraak. Het is geen goed idee om alle optimalisaties over te dragen zonder nauw toezicht van een SEO-specialist. Hoogstwaarschijnlijk zal een IT-medewerker sommige van de bewerkingen toch overschrijven. Er zijn veel situaties waarom dit kan gebeuren. Meestal is de klant niet eens bekend met de basisconcepten op de site, of vindt hij het niet belangrijk om te vermelden dat de site wordt gepromoot in organische zoekresultaten. Het resultaat zal niet lang op zich laten wachten, zodra alle bewerkingen zijn geïndexeerd, zullen posities en verkeer dalen.

Testdomein moet gesloten zijn

Hier zullen de meesten denken dat dit vreselijk oubollig is. Maar helaas gebeurt dit. Zeker als de opdrachtgever zelf een zet initieert die voorbij de promotie gaat, voor programmeurs die simpelweg hun technische opdracht vervullen en niet geïnteresseerd zijn in andere nuances. Op het testdomein moet het robots.txt-bestand het volgende bevatten:

  • User-agent: *
  • Niet toestaan: /

Bij het overzetten moet de URL worden opgeslagen

Het is belangrijk om te onthouden dat het overzetten van een site naar een andere engine bemoeilijkt wordt door het feit dat elk CMS zijn eigen kenmerken, mogelijkheden, componenten, blokken, enz. Heeft. Bij het opbouwen van de sitestructuur kunnen pagina-adressen op een andere manier worden gegenereerd. Er zijn verschillende interpretaties mogelijk en ze zullen niet allemaal dezelfde pagina zijn, maar nieuwe URL’s. Als de adressen van de pagina’s niet overeenkomen, zal het voor zoekmachines een nieuwe CNC zijn en zullen posities op zoekopdrachten vervallen.

De sitestructuur moet zoveel mogelijk worden behouden

Bij structuuraanpassingen, zelfs de meest minimale, is er vaak een latere fluctuatie in posities. En wanneer u een site verplaatst, is de kans groot dat u niet alles kunt parseren zoals het was, omdat de functies van het CMS dit niet toestaan, daarom zijn gestructureerde wijzigingen soms onvermijdelijk. Om alles bij te houden wat zeker moet blijven, raden we je aan om een ​​tabel op te stellen met daarin een volledige structuur, pagina-adressen, hun sjablonen en beschrijvingen. Dit zal helpen om 301-omleidingen te controleren en, indien nodig, correct te plaatsen als de URL niet kan worden opgeslagen. Er zijn momenten dat er veel pagina’s op de site staan. Dan helpt alleen het lossen u. Verlies allereerst de URL’s die verkeer genereren niet. Ze zijn te vinden in analysesystemen. Kies een lange periode voor het uploaden (meer dan een jaar) om rekening te houden met de seizoensvoorkeuren van gebruikers.

Verwijder duplicaten uit de resultaten. Controleer de URL voor reacties, open er enkele om de juistheid van de weergave te beoordelen. Bewaar alle overzichtspagina’s om rekening te houden met hun aanwezigheid op het testdomein en na de overdracht tijdens de overdracht.

Vermijd duplicaten

Om dit te doen, kunnen we u adviseren om services van derden te gebruiken (bijvoorbeeld Screaming Frog SEO Spider) en de volledige pagina te ontladen op de werk- en testdomeinen. We kopiëren alle URL’s naar een Excel-tabel in twee verschillende kolommen, selecteren ze en markeren dezelfde. Alles dat niet is geselecteerd, zijn verloren pagina’s of nieuwe die handmatig opnieuw moeten worden gecontroleerd.

Meta – paginatags

Het is erg belangrijk om alle metatags op de pagina’s intact te houden. Een veelgemaakte fout bij woordafbreking is dat tags helemaal worden vergeten. In plaats van de geoptimaliseerde titel is er dan een titel of, in het algemeen, een identieke zin in een sjabloon, en de beschrijving is helemaal niet gevuld. Hier raden we ook aan om tabellen te maken in de volgende indeling: URL – tag. Als er iets verloren gaat tijdens de test, is het mogelijk om het opnieuw te introduceren volgens deze aanbevelingen. Als de tags zijn gevormd voor categorieën volgens bepaalde regels, herschrijf de TOR dan voor generatie, wat uw leven aanzienlijk zal vereenvoudigen.

1 op 1

Dit punt is heel eenvoudig: u hoeft tijdens de overdracht niets op de site aan te passen of “tegelijkertijd te wijzigen”. De site voor de transfer moet identiek zijn aan de site na de transfer. Alles wat u wilt vervangen, doet u na voltooiing van het werk en na enige tijd, wanneer u ervoor zorgt dat de zoekmachine normaal reageerde en de posities niet verloren gaan. Dit is erg belangrijk, want als er iets misgaat, zullen eventuele veranderingen het zoeken naar de oorzaak van de bodemdaling aanzienlijk bemoeilijken. Breng alle teksten en afbeeldingen over zoals ze in eerste instantie waren, want dit materiaal staat al in de zoekresultaten, en het is geen feit dat bij herindexering na vervanging (bijvoorbeeld een foto door een betere) inhoud in de organische zoekresultaten op dezelfde posities blijft staan ​​als en was.

Koppen

De overdracht van H1-H6-headers moet op dezelfde manier worden uitgevoerd als mata-tags. Als u een fout ontdekt, kunt u deze beter voorlopig laten staan. Corrigeer eventuele hiaten na een succesvolle overdracht. Om alle headers bij te houden, raden we ook aan om een ​​upload en een plaat in het volgende formaat te gebruiken: URL – H1 “tagwaarde”, H2 “tagwaarde”, enz.

Sitemap en robots.txt-bestand

Werk het sitemap.xml-bestand op de nieuwe site bij, aangezien sommige URL’s mogelijk anders zijn of ontbreken. Herzie op dezelfde manier uw oude robots.txt. Zorg ervoor dat servicebestanden op de nieuwe engine zijn gesloten voor indexering en dat alle nuttige inhoud, afbeeldingen, js en css open zijn.

Canonical URL’s verplaatsen

Dit punt is erg gevaarlijk, omdat het vaak wordt vergeten en pagina’s worden geïndexeerd zonder de belangrijkste te specificeren. Als het oude domein veel rel = “canonical” attributen had, is het gemakkelijk om hierover in de war te raken. Maar u moet ze ook overdragen. Anders komt er een groot aantal duplicaten van inhoud of semantische duplicaten van pagina’s in de zoekresultaten terecht.

Interne koppeling

Op het eerste gezicht is dit niet zo’n belangrijk punt, maar vergeet het niet. Opnieuw koppelen helpt om snel naar het gewenste onderwerp te springen, niet alleen voor gebruikers, maar neemt ook deel aan navigatie voor robots van zoekmachines. Hierbij moet je niet alleen rekening houden met links in de inhoud van de pagina’s, maar ook met end-to-end blokken. Maak een lijst van wat er wordt weergegeven en waar, zodat u niets mist.

Download snelheid

Als de site met succes is gepromoot, is er waarschijnlijk aan gewerkt om de laadsnelheid van de pagina te optimaliseren. Als je een site met een lage laadsnelheid uitrolt, dan zal deze in 90% van de gevallen afnemen, aangezien zoekmachines hier nu veel aandacht aan besteden. De prestaties van de site mogen niet slechter zijn dan tijdens de overdracht. Voor metingen kunt u de Google PageSpeed ​​Insights-service gebruiken.

Microdata

Dit is een ander punt dat vaak wordt vergeten wanneer het door een programmeur wordt overgedragen. Micro-markup helpt zoekmachines niet alleen een beschrijving voor de pagina samen te stellen, maar vormt ook een aantrekkelijker fragment, zodat u de aantrekkelijkheid en klikbaarheid van links in de resultaten van zoekmachines niet hoeft te verliezen. Maak een lijst met pagina’s met micromarkeringen en namen.

Balies en services van derden met integratie

U moet ervoor zorgen dat de analysetellers naar de nieuwe site worden overgebracht en op alle pagina’s aanwezig zijn. Controleer na de migratie of er gegevens worden verzameld. Hier kijken we niet alleen naar statistieken, maar ook naar het stellen van doelen. ID’s moeten ook worden gemigreerd en correct werken. Test alle vormen en doelen. Vaak zijn er diensten van derden op de site. Zoals het volgen van oproepen, chatten, boeken. Alle codes voor plaatsing moeten ongewijzigd worden opgeslagen en overgedragen. Deze services moeten ook extra worden getest.

Mobiele of responsieve versie

De aanwezigheid van een mobiele of adaptieve versie is lange tijd een belangrijke factor geweest bij het rangschikken en een groot pluspunt voor het gewicht van de bron voor de zoekmachine. Bij het overzetten moet rekening worden gehouden met alle nuances van de mobiele lay-out, de benodigde blokken en functionele elementen zijn beschikbaar en aanklikbaar, niet zo belangrijke informatie kan worden verborgen. Besteed aandacht aan de kaart. Het mag geen valstrik creëren bij het scrollen op een mobiele pagina.

In beweging

En hier is het belangrijke punt waarvoor alles is begonnen. Nadat u alle wijzigingen heeft aangebracht, opent u een nieuwe versie voor indexering en blijft u alles wat er met de site gebeurt, volgen. Op alle situaties moet snel worden gereageerd. We raden af ​​om in het weekend te verhuizen, het is beter om dit doordeweeks laat in de avond te doen, wanneer het aantal bezoekers daalt en de werkgroep niet naar het weekend vertrekt en snel de nodige aanpassingen zal maken. Zelfs als u zeker weet dat alles perfect is gedaan, is de back-up niet overbodig.

Schommelingen en kleine verkeersdalingen zijn een normale reactie van zoekmachines. Het enige dat in dit stadium nodig is, is het ineenstorten van posities en het verlies van verkeer met aanzienlijke percentages te voorkomen. Als u een seizoensbedrijf heeft, verlaat u de verhuizing tijdens de periode van inactiviteit voor gebruikers, want u kunt niet zonder minimale verliezen. Vergeet niet dat de verhuizing veiliger en slimmer zal zijn onder toezicht van een SEO-specialist.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign bedrijf belgië

webdeveloper

https://webdevelopmentapp.com/nl/