Wat doet SEO voor een grote onderneming? | Ralf van Veen

Category Marketing

Het bedrijf is niet flexibel genoeg om te kunnen werken
Als er te veel mensen betrokken zijn bij beslissingen en/of als die mensen bang zijn voor verandering, dan zal dat je SEO een stapje terug doen.

Dit artikel is geschreven door Ralf van Veen, een SEO specialist.

Hoe ga je om met die uitdaging?

Nou, als er te veel mensen betrokken zijn, is uw enige keuze om te stroomlijnen.

Maar als ze gewoon bang zijn voor verandering (denk aan Going mobile, HTTPS, etc.) wil je misschien een snel verhaal vertellen.

Er was eens een bedrijf met de naam Blockbuster. In het begin van de jaren 2000, Blockbuster had een kans om een ander bedrijf genaamd Netflix te kopen voor slechts $ 50 miljoen. Maar Blockbuster weigerde Netflix te kopen. Uiteindelijk verloor Blockbuster 11 miljard dollar, sloot zijn winkels en ging failliet. Vandaag de dag is Netflix meer dan 40 miljard dollar waard.

Wat is er gebeurd met Blockbuster? Het bedrijf omarmde geen veranderingen in technologie. Het hield vast aan zijn oude bedrijfsmodel van het huren van dvd’s en zelfs VHS-banden in een winkelomgeving. Blockbuster zou vandaag de dag bloeiend kunnen zijn, maar het weigerde om wendbaar te zijn.

Zo’n verhaal, of een ander verhaal zoals dit (bij voorkeur een verhaal dat meer gerelateerd is aan de projecten waaraan u werkt), zal helpen om belanghebbenden ervan te overtuigen dat het omarmen van verandering door nieuwe zoekmachinemarketingstrategieën te accepteren, de manier is waarop ze in deze moordende concurrerende omgeving in leven zullen blijven.

Er zijn te veel processen
Dit is waarschijnlijk een van de grootste problemen. Te veel processen of zelfs “overdenk” projecten.

Deze is moeilijk. Die processen zijn er niet voor niets.

Het belangrijkste hier is om ervoor te zorgen dat u uw SEO-werk toegevoegd krijgt aan elke ontwikkelingscyclus. Het bedrijf moet werken in 15 tot 30 dagen sprints en als er een belangrijke reden is om de site aan te raken voor SEO, moet er een patch gedaan worden.

Ook, terwijl Q & A is belangrijk voor grote sites, moet het niet meer dan een paar dagen duren. Anders krijgt u uw werk misschien niet door.

Hier is het probleem in een notendop.

Persoon komt met een SEO idee
Idee wordt gepresenteerd
Management vraagt om ROI anaysis
ROI-analyse is gedaan
Technische specificaties worden opgesteld
De technische specificaties zijn verfijnd en bevestigd.
Ontwikkelingswerk is gedaan
Ontwikkelingswerk wordt beoordeeld
De werkzaamheden zijn afgerond en ingediend voor de volgende sprint.
Nieuwe versie van de website wordt live geduwd
Iemand die bekend is met SEO voor grote websites zal dit doen.

Presenteer een deck met het idee, de ROI en de technische specificaties.
Het management zal het goedkeuren en de ontwikkelaars zullen aan de slag gaan.
De ontwikkelingswerkzaamheden zullen worden afgerond en beoordeeld.
Nieuwe versie gaat live
Zie je hoe belangrijk het is dat de SEO de tijd heeft genomen om het werk vooraf te doen?

Oude platforms
Sommige grote websites bestaan al een tijdje.

Als je de taak hebt om een van die sites te optimaliseren, kan het zijn dat je te maken hebt met een verouderde technologie.

De grootste problemen voor SEO voor grote websites
De grootste problemen voor SEO voor grote websites

Dat maakt je werk uitdagender, maar niet onmogelijk.

Veelvoorkomende problemen zijn dat wel:

Geen contentmanagementsysteem, dus u kunt geen pagina’s aanpassen zonder een ontwikkelaar.
Werken met sites in verschillende technologieën die niet met elkaar communiceren
Oudere sites die niet voor mobiel zijn opgezet
Systemen die niet flexibel en moeilijk toe te voegen zijn aan moderne SEO strategieën.
Enz.
Het beste wat u kunt doen is proberen een bedrijfscultuur te creëren waarin u uw technologie altijd verbetert. Het is net als alles in het bedrijfsleven, moet u investeren op het juiste moment.

Als u ver achterloopt, vernieuwen of uw site zien sterven.

Analyse Verlamming
De grootste problemen voor SEO voor grote websites
De grootste problemen voor SEO voor grote websites

Analyse verlamming werkt zich in veel projecten door. Het is zeker niet uniek voor SEO. Maar het komt veel te vaak voor!

Hier zijn de problemen.

Vast komen te zitten in de grote lijst van projecten en niet weten wat te doen.
Vast komen te zitten in het zoeken naar de beste manier om een project te doen…
Het helpt echt om een regisseurstype in de mix te hebben. Iemand die graag het heft in handen neemt en er graag de leiding over neemt en erdoorheen duwt.

Zelfs eenvoudige updates nemen veel tijd in beslag.

Een van de meest frustrerende dingen, is zelfs als je een heel kleine update hebt, kan het soms erg lang duren. Wil je een titel op een pagina aanpassen, dan kan het weken, maanden of meer duren omdat het geen zakelijke prioriteit is.

We kunnen deze gewoon laten staan.

De andere kant van de Munt: Grote kwaliteiten van grote websites
Tot nu toe hebben we alleen de uitdagingen die u tegenkomt bij het aanbieden van uw SEO-diensten aan een bedrijf met een grote website aan de orde gesteld. Echter, een grote website kan uw leven vaak op een aantal manieren gemakkelijker maken. Eigenlijk werk ik liever op grotere sites. Dus hoewel deze post misschien negatief lijkt, is het eigenlijk alleen maar vanwege het onderwerp.

Er zijn zoveel mogelijkheden!

Hier zijn er een paar van hen.

Ze hebben grote domein autoriteit. Grote websites bestaan vaak al een tijdje. Dat betekent dat ze waarschijnlijk grote domein autoriteit (DA) hebben. Voer uw Moz-analyse uit van de site die u optimaliseert en u zult waarschijnlijk zien dat de DA van de site gezond is, als dat niet het geval is.

https://ralfvanveen.com