Waarom kiezen voor een bedrijfsfilm?

Steeds meer bedrijven kiezen tegenwoordig ervoor om een bedrijfsfilm te maken. Ondanks het feit dat het hier een arbeidsintensief en duur proces betreft, nemen veel bedrijven bedrijfsfilms op in het communicatieplan van hun onderneming. Hieronder vind je enkele redenen om een bedrijfsfilm te laten maken.

De identiteit van je bedrijf wordt beter zichtbaar

Voor veel mensen is een bedrijf slechts een zakelijk iets, maar een bedrijf heeft een filosofie en een identiteit. Deze zaken overbrengen naar een klant is lastig, maar middels een bedrijfsfilm kun je eenvoudig een gevoel of concept overbrengen. Wanneer een bedrijf leeft voor een klant en je je hiermee verbonden voelt, genereert dit meer mensen naar je website.

Je vormt een contactmoment met de klant

In een wereld waar er steeds meer online gewinkeld wordt, is er een bepaalde afstand van bedrijven met de klant die je in een fysieke winkel minder hebt. Elke ondernemer wil echter contact met zijn klant. Een bedrijfsfilm kan aan het einde een contactbutton laten zien, die het de klant gemakkelijker maakt om vragen te stellen en contact op te nemen met een bedrijf.

Wil jij ook genieten van een hogere verkoopkans?

Ofschoon je niet direct hogere verkopen genereert met een bedrijfsvideo, kan een bedrijfsfilm wel je verkoopkans verhogen tot 85 procent. Dit komt omdat je meer verkeer naar je website genereert. Hoe meer mensen je website bezoeken, des te meer potentiële klanten worden ook daadwerkelijk kopende klanten. Tevens zorgt een bedrijfsfilm op social media dat deze snel gedeeld kan worden onder de gebruikers, waardoor hij onder de aandacht komt van veel mensen die ook weer je website bezoeken en dan tot kopen overgaan. Wanneer je bovendien een professioneel videomarketingbureau zoals Playforward voor je bedrijfsvideo hebt ingeschakeld, zullen de ervaren producenten je ook van advies voorzien over hoe je de bedrijfsvideo voor meerdere marketinguitingen kunt inzetten.